Human resource management practices in international sebat educational schools

Abstract

There is a very important role in human resource management practices in educational institutions. In this study, human resource management practices of International SEBAT Educational Schools (ISES) which is one of the important educational institutions in Turkey and Kyrgyzstan, will be examined. The purpose of this study was to investigate the practices of human resource management in the International Sebat Education Institutions. The research was carried out in International Sebat Education Institutions in Kyrgyzstan, with the managers by the use of in- depth interview method. In addition, information was obtained from the primary sources. In the first years of the organizations, said to be having the dominant ethnocentric policies. To do this, adequate technical and managerial knowledge of managers and teachers from Turkey had to be chosen. In the following years, Bishkek, Osh and Issyk-Kol schools administrators will be preferred in Kyrgyzstan. For this reason, polycentric policies began to be implemented. International SEBAT Educational Schools (ISES) periodically organizes seminars and meetings and teaching the Kyrgyz, English and Russian for the Turkish teachers and administrators. Successful teachers and students are rewarded with gifts and appreciation. If they are under the overall achievement levels, their lack of performance is being resolved by the consultations of the managers. In a globalized world, International Sebat Education Institutions are working efficiently, regardless of language, religion and ethnic discrimination. International Sebat Education Institutions are still investing in human resources in spite of the some deficiencies and were observed to have implemented successful policies. 


Recep Kaçmaz, Celalettin Serinkan, Human Resource Management Practices in International Sebat Educational Schools, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 116, 2014, Pages 4809-4813,


มีบทบาทสําคัญมากในการปฏิบัติด้านการจัดการทรัพยากรมนุษย์ในสถาบันการศึกษา ในการศึกษานี้แนวทางการจัดการทรัพยากรมนุษย์ของโรงเรียนการศึกษา SEBAT นานาชาติ (ISES) ซึ่งเป็นหนึ่งในสถาบันการศึกษาที่สําคัญในตุรกีและคีร์กีซสถานจะได้รับการตรวจสอบ วัตถุประสงค์ของการศึกษาครั้งนี้คือการตรวจสอบการปฏิบัติของการจัดการทรัพยากรมนุษย์ในสถาบันการศึกษาเซบัตระหว่างประเทศ การวิจัยได้ดําเนินการในสถาบันการศึกษา Sebat ระหว่างประเทศในคีร์กีซสถานโดยมีผู้จัดการโดยใช้วิธีการสัมภาษณ์เชิงลึก นอกจากนี้ข้อมูลที่ได้รับจากแหล่งที่มาหลัก ในปีแรกขององค์กรกล่าวว่ามีนโยบายชาติพันธุ์ที่โดดเด่น ในการทําเช่นนี้ความรู้ด้านเทคนิคและการจัดการที่เพียงพอของผู้จัดการและครูจากตุรกีจะต้องได้รับการคัดเลือก ในปีถัดมาผู้บริหารโรงเรียนบิชเคกออชและอิสซิกโคลจะเป็นที่ต้องการในคีร์กีซสถาน ด้วยเหตุนี้โพลีเซนทริกโปลิซี

(Recep Kaçmaz, Celalettin Serinkan 2014)


ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

การบริหารทรัพยากรทางการศึกษาของโรงเรียนมัธยมศึกษาในเขตพื้นที่การศึกษากรุงเทพมหานคร เขต 1

นักศึกษาปริญญาโท บริหารการศึกษา มหาวิทยาลัยธนบุรี รุ่นที่ 8 กลุ่มที่ 2 (M.Ed8/2) พ.ศ.2564

การจัดการเรียนรู้คณิตศาสตร์ตามแนวทางสะเต็มศึกษา:วิธีการ ความหวัง และความท้าทาย